onsdag 30 maj 2012

Lunch!

Har fått önskemål från läsarna om att lägga in lite lunchmat..
Som vi jobbar mycket äter vi sällan lunch hemma, och under helgerna när vi är lediga blir det mer sen frukost än lunch.
Men jag ska försöka tillgodose era önskemål.
Middagen vi åt i kväll passar utmärkt att servera till en lunch. Tiden det tar att laga den, är tiden det tar att koka potatis.


Burkskinka med ananassås, färsk potatis och en sallad.
Burkskinkan hör sommaren till!!
Såsen är gjord på en burk avrunnen  krossad Ananas,
2 dl cremé fraich och 2-3 msk majonäs. Smaksätt med sötsur sås, salt och peppar.







Älskar att handla mat när jag känner att jag har tid att strosa i affären. I går var en sådan dag..
Jag brukar roa mig med att kolla i andras varukorgar. I bland blir jag mörkrädd när jag ser hur mycket halvfabrikat familjer köper i stället för att laga mat från grunden. Inte tal om all barnmat som finns i vissa varukorgar.
På Gästis lagar vi all mat från grunden. Vi använder smör och grädde. Inga halvfabrikat. Alla småbarn äter gratis från lunchbuffén, ändå frågar många föräldrar efter barnmeny! Hamburgare, kycklingnuggets, köttfärssås
Jag förstår det inte!!
Påpekar man vänligt att maten som serveras på buffén är utmärkt som barnmat, är det inte alltid föräldrarna har samma åsikt!
I stället får vi värma en barnmatsburk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar