onsdag 7 januari 2015

Monkans ostpuff med löjrom

Nytt år nya utmaningar!

Jag har varit dålig på att uppdatera min blogg under några månader men hoppas nu att min inspiration ska komma tillbaka.

Mycket mat har jag lagat i helgerna men det har också funnits tid till provlagning av nya rätter.
Som dessa små godingar..



Ostpuffar 4-6 st

1 ägg
1 dl mjölk
1 dl créme fraiche
2 msk mjöl
1 dl riven ost (smakrik)
Salt
Peppar

Smörj muffinsformarna.
Vispa ihop ägg, mjölk, créme fraiche och mjöl.
Rör i osten och krydda med salt och peppar.
Häll i smet till hälften i formarna.
Grädda 225 grader 8-10 min.
Låt kallna.





Jag serverade dem med löjrom, rödlök och en klick créme fraiche.

Servera dem som en liten förrätt eller som ett drink tilltugg.























Jag serverade några puffar med ett räfflat potatischips, för att tillföra lite knaprighet.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar