måndag 7 augusti 2017

Rulltårtans dag

Snart finns det bemärkelsedagar för allt och alla.
Onsdag 9 augusti är det rulltårtans dag!

Förra veckan hade jag poolhäng hemma hos mig. Ett gäng kvinnor i olika åldrar träffades, drack vin, åt mat och badade.
Jag bjöd på en rulltårtstårta till kaffet som blev mycket omtyckt av alla.

Baka rulltårtan i god tid så den hinner svalna ordentligt. Jag fyllde min rulltårta med rabarbersylt men det går lika bra med annan sylt..

Rulltårtstårta
Rulltårta
Maränger
2-3 dl grädde
ca 2 dl vaniljsås
(jag använde Ekströms färdiga som finns i kyldisken)
Färska bär.

Skär rulltårtan i skivor, lägg upp lite slarvigt på ett fat.
Vispa grädde och blanda med vaniljsås.
Ringa grädden över tårtan, garnera med färska bär och maränger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar