måndag 6 augusti 2012

Favorit i repris

Kvällen blev sen, lördag blev söndag innan vi var klara med serveringen på bröllopet. Klockan visade 03.30 när jag lade ner huvudet på kudden. Efter några timmars sömn och en dusch blev det en tur till Västervik för att gratulera en 50-åring.

Söndagens middag blev en favorit i repris men denna gång hade jag bytt ut kycklingen mot fläskfilé och den lufttorkade skinkan mot bacon.

Pasta med smak av Italien
Mixa soltorkade tomater, örtmarinerade oliver och vitlök tillsammans med en burk philadelphiaost
(200 gr).

Skär upp fileén, Fyll den med en del av röran.
Rulla ihop den och rulla in den i bacon.
Bryn den i stekpannan och låt den sedan gå färdigt i ugnen på låg temperatur 150 gr.

Strimla grönsaker (Morötter, purjolök, paprika, sockerärtor) Wooka dem lätt i olja.



Koka pastan efter anvisningarna på förpackningen.
Den resterande röran kokas ihop med grädde till sås. glöm inte salt och peppar.
Blanda pasta och grönsaker med såsen.
Servera med fläskfilé och ruccola sallad.

Måndag!
Tröttheten var påtaglig efter helgens nattsudd..
Frukost fick bli brunch.

Pytt i panna med stekt ägg och rödbetor.
Jag älskar att äta varm mat till frukost istället för smörgås.












Det känns som sommaren håller på att övergå till höst. Sädesfälten börjar gulna, och ljudet av skördetröskor är nog inte lång borta nu.


Solmoget Vete.
Fotograferat under en promenad med hunden.












Middag på altanen.

Köttfärslimpa med champinjonsås och råstekt potatis.

Köttfärslimpan har jag smaksatt med strimlad bacon.
Skyn som blir använder jag i såsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar