tisdag 7 januari 2014

Svergies Mästerkock

Min resa i Svergies Mästerkock börjar idag.















Har alltid velat söka till programmen sen jag såg det för första gången men har inte riktigt haft självförtroendet. Visst jag lagar bra mat enligt min familj och vänner. Men skulle mina kunskaper om mat stå sig i konkurrensen mot andra amatörkockar?

Första auditiondagen skulle vi presentera en maträtt som gick att smaka kall. Även då frågade jag mig om jag hade i denna tävling att göra när jag såg en del av de andra deltagarnas mat och uppläggning.
Jag hade lagat en laxpudding som jag smaksatt med färsk pepparrot.
Men till min stora förvåning gick det bra.. Jag gick vidare till dag två.

Nu var det dags att laga mat på plats som juryn sen skulle smaka och bedöma. Efter mycket diskuterande med min man (han har också varit med på denna resa) bestämde jag mig för:

Färsbiffar på dovhjort, kantarellsås, rotfruktspytt och konjakslingon.
















Jag var nervös när jag satt och väntade på min tur att laga mat, skulle mitt val av mat räcka till en kvalplats?

Mötet med juryn var lite skrämmande, tänk att dessa duktiga kockar skulle bedöma min mat.















Många tankar i huvudet när jag rullade in vagnen med min mat. Tänk om biffarna var smaklösa eller torra.

Ja hur det gick har ni just fått veta....Om ni tittar på TV.
Jag gick vidare till kvalet i Gävle.



Jippi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar