torsdag 17 april 2014

Laxsallad

Nu är det körigt! jag har en lista på recept jag ska lägga in på bloggen, kokboksfotograferingen startar, event inbokade och mitt jobb att sköta...Men vad gör det? Jag älskar livet just nu..

Här kommer ett recept från min lista, kanske något att servera under påsken. En laxsallad där basen är en potatissallad som jag har smaksatt med sötstark senap. Serverade den här salladen på en av kvällarna när Amatrix hade kundkväll. Potatissalladen är också god att servera till ugnsbakad lax.

Laxsallad 6 port

1 kg potatis av fast sort
3 dl gräddfil
1 msk majonäs
2-2½ msk sötstark senap (Slotts)
1 msk vitvins vinäger
1 knippe gräslök
½ dl hackad dill (fryst går bra)
2 dl gröna ärtor
Salt
Peppar
Färsk spenat, ärtskott, rädisor
Ägg
100-125 g varmrökt lax/person



  • Koka potatisen med skal på, låt svalna
  • Blanda gräddfil, majonäs, senap och vinäger
  • Hacka ner gräslöken och blanda ner den och
    dillen i gräddfilsblandningen.
  • Skala och dela ner potatisen i mindre bitar.
  • Blanda försiktigt ner potatis och ärtor i gräddfils-
    blandningen.
  • Varva potatissallad och grönsaker, toppa med lax och kokta ägg.
Nu ska jag påskpynta!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar