fredag 28 juni 2013

Laxburgare

I dag har jag haft städdag.
Det är bara jag, Thord och hunden som numera bor i huset, så var kommer dammet ifrån?

Mina timmar med dammsugaren och moppen påverkar mitt humör "negativt" om ni frågar min familj. Under alla år har den övriga familjen försökt gjort sig osynliga när jag städar på grund av mitt dåliga humör. Jag skäller konstant på familjen under städningen. Finns det någon som känner igen sig i detta fenomen? Men när dammsugaren åker in i skåpet igen, kommer mitt glada humör tillbaka. Det är en skön känsla när huset är uppiffat till helgen.

Igår gjorde jag laxburgare av den kvarvarande laxfärsen,
det var en hit! Ett utmärkt alternativ till den traditionella
hamburgaren.

















Serverade burgaren på en rostad brödbit med sallad, strimlade sockerärtor,
ägg, rödlök och en kall romsås.

Det var gott och fräscht, helt klart kommer jag att göra laxburgare fler gånger.
Tänk att servera den till lunch en solig sommardag tillsammans med ett glas
iskallt vitt vin.

Önskar er en trevlig kväll!
Passa på att njuta av sommaren, snart går vi mot mörkare tider...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar