lördag 1 september 2018

Smörrebröd med lufttorkad skinka

Efter en fantastisk sommar med mycket sol och värme  är jag åter tillbaka i vardagen med allt vad det innebär.

Jag har inte varit inne på bloggen på månader men nu är det åter dags att dela med mig av ny recept och kanske också gamla som jag har hottat upp..
Vi avslutade sommaren med min dotters bröllop och min väns sjuttioårskalas som jag också lagade maten till.

Förrätten som serverades på sjuttioårskalaset blev mycket populär så här kommer det utlovade receptet. Jag har tidigare serverat denna smörgås som ett smörrebröd tillsammans med andra smörrebröd. Tomater och oliver som jag använde av i det här receptet är av märket Ridderheims.


Smörrebröd med lufttorkad skinka
6 portioner 

Tunna skivor av danskt rågbröd
Lufttorkad skinka
Blandad sallad
Marinerad kronärtskocka
eller annan valfri topping

Ostkräm
200 gram philiadelphiaost
5 örtmarinerade gröna oliver
4 -5 soltorkade tomater
Ridderheims (Poamore, basilika, parmesan)
Använder du vanliga får du minska mängden.
1 vitlöksklyfta
Salt, peppar
citroncest






Hacka ner tomater och oliver, skala och riv vitlöken.
Blanda med osten och smaka av med salt, peppar och rivet citronskal.
Låt vila svalt till servering.
Klicka på ostkrämen på skinkan och rulla ihop.
Skinkrullarna fungerar utmärkt att förbereda..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar