lördag 3 mars 2012

Serranolindad sparris

Har inte bloggat på en vecka, tiden räcker inte till, jag skulle behöva några extra timmar varje dag, det är väl det som kallas fritid.

Men även om inte timmarna räcker till att blogga så finns tanken på mat ständigt där. I bland önskar jag att jag kunde stänga av filen i hjärnan som tänker på mat. Från att ha varit på gränsen till anorektiker under många år som ung till att alltid tänka på mat och recept. Detta innebär inte att jag äter hysteriskt allt jag lagar.

I dag har jag och mannen tillbringat dagen på altanen i solen.. Jag älskar våren och försommaren, allt blir grönt. Jag kan känna mig rörd till tårar när jag ser att björkarna börjar veckla ut sina löv på våren.

I dag har jag bakat muffins eller det mer populära namnet Cupcakes. Jag använde mig av Leilas grundrecept, men gjorde en egen fyllning på äpplen som jag hade stekt tillsammans med smör, kanel och kardemumma. De blev supergoda!!

















Till middag blev det förrätt:
Serranolindad Sparris med brynt smör och parmesanost.


















Mannen fick givetvis grilla!
Karré med sås på rostad vitlök och chili. Serverades med ugnsrostad potatis.
Efter detta fick det bli en kväll i soffan med andra chansen i melodifestivalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar