söndag 13 maj 2012

En vårmorgon

Kände mig som en Zombie när jag vaknade till väckarklockan 04.45 på söndagsmorgonen. Men efter att ha släpat mig ur sängen och knäppt på kaffebryggaren kändes det faktiskt helt okej.

När jag tittade ut fick jag se ett rådjur som stod och mumsade på det daggblöta gräset,
och vår hare som bor i hagen hade hittat en partner som den flirtade med. Vi får säkert harbebisar inom kort..
Mornar som denna älskar jag Landet!!

Till middag på lördagskvällen blev det rester av räkorna som jag hade haft till Toast Skagen. Men denna gång serverade jag dem med en potatiskaka.

Räkröran blev gudomligt god till den krispiga potatisen.












Mannen fick även inta sin plats vid grillen!


Grillade lammkotletter med råstekt potatis.
Såsen som jag serverade till lammet blev jag  serverad första gången hos vänner där mannen hade varit kock under en viss tid i det militära.
Den är baserad på en majonäs smaksatt med dragon och vitlök som man sen värmer tillsammans med grädde.
Den är underbart god til lamm.

Trevlig söndag!
Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar