onsdag 10 oktober 2012

Schnitzel med potatismos

Är det någon som har bakat Äpplepajen?

Jag har tillbringat två dagar i Jönköping med jobb vilket innebär att när man bor på hotell måste man gå ut och äta på kvällarna. Visst man kan köpa med sig något och äta i sin ensamhet på rummet, men hur kul är det?

Måndagkvällen var jag på en restaurang som ligger mitt emot hotellet  Chili Thai. Jag har ledsnat på att äta asiatisk mat ute, tycker ofta det är ganska dålig smak, det är bara starkt. Därför hade jag inga större förhoppningar om att få uppleva någon smaksensation, men det fick jag...

Jag beställde PANANG NAU( strimlat nötkött med panang curry, limeblad och kokosmjölk.)
Det var den godaste asiatiska maten jag har ätit ute på många år. Hade kunnat slicka skålen för att få i mig sista såsen.

Maten var smakfullt garnerad med en ros gjord av sötpotatis och blad gjorda av gurka.


















Hemma vid spisen igen!
Schnitzel med potatismos, kantarellsås och brysselkål














Jag använder Panko (kinesiskt ströbrö) till paneringen av Schnitzlarna, de blir mycket frasigare då.
Finns att köpa i asiatiska affärer, kanske att Willys har det.
Brysselkålen har jag stekt i lite smör istället för att koka den, tycker den blir godare då. Serverade även rödlöksmarmelad till.

Nu måste jag rusa!
Ska till handelsträdgården och köpa ljung till blomlåderna, och även försöka ta hand om kantarellerna vi plockade i helgen.
Önskar alla en bra dag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar