tisdag 22 oktober 2013

Pumpakräm serverad med helstekt fläskfilé

Idag var det ett riktigt höstväder, regnet strilade ner på fönsterrutorna när jag vaknade, önskar att jag hade kunnat puffa till kudden och sen fortsatt sova. Men det var bara att kliva upp och ta tag i dagen.
Det här är ju bara början snart kommer snön...

Pumpa! Vad har ni för erfarenhet av denna grönsak eller är det en frukt?
Köpte en Butternutspumpa sist jag handlade, min svärfar gör någon slags ostkaka av pumpa men jag tänkte rosta den och göra en pumpakräm.


















Min tanke var först att smaksätta krämen med kokosmjölk eller rostade kokosflingor.
Men det blev äpple, lök och vitlök.


















Serverade pumpakrämen med helstekt fläskfilé, knaperstekt bacon som jag
blandade med glaserade äpplen samt lite brynt smör.

Min man som är min bästa supporter, tyckte middagen var en smakupplevese
utöver det vanliga.

Återkommer med recept.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar