torsdag 7 februari 2013

Nytt år!

Ljuset är på väg tillbaka. Känslan när man upptäcker att dagarna börjar bli längre är obeskrivlig.
Har inte bloggat sen november, har varken haft lust eller ork.

Lång tid efter att jag lämnat Gästis handlade allt fortfarande om mat. Skapa nya recept, läsa vad andra restauranger serverade till lunch och läsa en hel del mattidningar. Har heller inte besökt Borensberg förren i fredags, det var en konstig känsla. Jag har svårt att förstå att jag tillbringar fyra år där. Men de åren har varit de roligaste i mitt liv.. Tyvärr var Gästis stängt och hade varit sen före jul. Tragiskt!!

Men i dag har jag ett nytt jobb och nya utmaningar, livet går vidare.

Efter en väldig snöig promenad med hunden snodde jag i hop en räksallad till lunchen.

Räksallad
Romansallad (ett mycket bättre alternativ än isbergsallad, mättar mer)
Avocado
Tomat (urkärnad och skuren i tärningar)
Rödlök
Ägg (inte för hårt kokt)
Räkor (handskalad på burk) dyrt men godare

Dressing
Majonäs
Chilisås
Sweet chili saus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar