söndag 7 april 2013

Potatisvåfflor.

I dag har vi varit i Vadstena hos Petronella, (dotter), hon gick gymnasiet i Vadstena, träffade kärleken och blev sen kvar. Hon och hennes killer köpte ett radhus för några år sedan som de har renoverat och i dag var det visning av det nya badrummet. Vi blev också bjudna på lunch på en av restaurangerna som finns i Vadstena. Jag åt rullader av rödspätta med kräftsås. Det var jättegott!!

Till kvällens middag gjorde jag potatisvåfflor, receptet hittade jag på alltommat.se. I stället för sylt och grädde serverade jag räkor, creme fraich, rödlök och rom till.

Har tidigare även serverat våfflan som en förrätt men då med endast två hjärtan.
Våfflan blir väldigt matig, som den innehåller kokt, rivna potatis.










Nu är det dags att packa resväskan, för veckan som kommer
ska jag tillbringa på hotell i Jönköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar