måndag 1 april 2013

Antipasto i påskatider!

God morgon!
Klockan visade 05.10 sommartid när jag vaknade i morse och huset var fortfarande tyst och stilla. Jag älskar tystnaden. Sommartid kan jag gå upp och ut med en kopp kaffe tidigt på morgonen och lyssna på tystnaden som då endast bryts av fåglarnas kvitter. Livet innehåller så mycket ljud att man mår bra av lite tystnad i bland.

I går hade vi tjejerna med sina respektive och mina föräldrar på påsklunch, det blev några timmar med mycket prat och skratt. Jag serverade en antipasto på en stor skärbräda där alla fick plocka till sig det de tyckte om. Vi drack öl, påskmust och snaps till.


Äpplesill
Senap/Dragon sill
Vittlökssill
Potatisterrine
Laxrulle med skagenfyllning
Äggskal fyllda med äggröra och varmrökt lax
Ägghalvor fyllda med en röra av:
äggula, majonsä, rom och gräslök.
Skivor av rökt kalkon och skinka
Rödlöksmarmelad
Stekt grön sparris
Rädisor och citron

En grön ärtsoppa och en ostpaj fanns också på bordet tillsammans med olika sorters knäckebröd och smör.











Därefter bjöd jag på kalventrecote med varm rotfruktsallad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar