onsdag 25 september 2013

Bearnaisesås

Då har det varit helg igen!
Tänk vad veckorna går fort, snart börjar handeln julpynta och det är faktiskt inte så många veckor kvar till advent. Helgen som har varit har bjudit på mestadels sol och det är förhållande vis varmt med tanke på årstiden.

Men idag vaknade vi upp till höstens första frostnatt. Burr!!

Idag har jag gjort det, slagit min första bearnaisesås, det var väl inte så svårt..
Lätt att säga! Den första såsen skar sig så den var bara att hälla ut i slasken.

Bearnaisesås

















Bearnaisesås passar alltid bra till en stekt köttbit.

















 
 
Jag lagade bearnaisesåsen efter Christians Hellbergs recept som
jag googlade fram.
 
Han använder sig av estragon (dragon i vinäger) i sitt recept, det kan vara
svårt att hitta.
 
Soffan, TV och sen hoppas jag att John Blund kommer över taken.


 
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar