onsdag 4 september 2013

Semester!

Åter tillbaka på bloggen efter semestern!
Vi har tillbringat en vecka i Spanien med sol och bad. Det började inte så bra, när vi landade i Alicante vräkte regnet ner. Promenaden från planet till ankomsthallen förvandlade oss passagerare till något som mest liknade "dränkta katter". Men regnet drog vidare och solen kom åter.


Soluppgång över stranden i Guardamar

Vi har inte bara solat och badat, vi har också tagit långa promenader på stranden, vilken känsla det är att kunna gå barfota i vattenbrynet i soluppgången.





















En dag åkte vi till en av alla marknader som finns och handlade oliver, kapris nötter och torkad frukt. Allt sköljdes ner med ett gott rödvin från Rioja.

























Vi har också ätit på några riktigt bra restauranger, jag tycker ibland att det är svårt att hitta bra mat. Allt serveras med pommes, jag "hatar" att äta pommes eller ännu oftare strips till en god köttbit.

BBQ på en av strandrestaurangerna
























Men vi har inte bara ätit kött vi har också frossat på fisk, skaldjur och bläckfisk.


















Men nu åter hemma på svensk mark och vardagen igen vilket innebär för mig att jag packar om resväskan och åker och jobbar i morgon.

Men denna dag ska användas till tvätt, kontorsjobb och matlagning.
Vad ska jag laga för mat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar