tisdag 23 juli 2013

Pasta med kyckling

Gårdagen var en förlorad dag, lullade mest omkring i mitt förkylda tillstånd. Surfade på Iprem några timmar så jag orkade laga mat, rasta hund och en del andra måsten. Men jag ska inte klaga, jag är nästan aldrig sjuk.

Minsta tösen kom hem med pojkvännen och berättade att de skrivit på för en ny lägenhet, inflyttning maj nästa år. Jag såg redan vad mycket mer plats vi får i våra förråd. Hon har bott med sin pojkvän i hans lägenhet, men mycket av hennes saker har fortfarande bott hemma. Men det är ändå med lite blandade känslor man inser att en epok i sitt liv är över. Men förhoppningsvis blir det väl barnbarn någon dag.

Middagen i går blev pasta med kyckling.
Snabbt! Enkelt! Gott!



















ca 4-5 port.
Pasta
Morötter
Purjolök
Sockerärtor
ca 1 dl Olivolja
2 st eller flera vitlöksklyftor
rejält med Persilja
Parmesanost
  • Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen
  • Häll av vattnet.
  • Strimla grönsakerna fint och woka dem snabbt i lite olja
  • Mixa olja, vitlök och persilja
  • Riv parmesanost
  • Blanda ner grönsaker, vitlöksoljan och den rivna parmesanosten
    i pastan.
Kycklinglårfilé ca 1 kg
2 pkt Bacon
1 ask vitlöksost
3-4 st soltorkade tomater i olja
salt och peppar
  • Hacka lite soltorkade tomater och blanda med
    vitlöksosten.
  • Lägg ut skivor av bacon
  • Lägg på en lårfilé i mitten av baconet.
  • krydda med salt och peppar
  • klicka på oströran.
  • Vik upp en del av baconet på filén, rulla
    sedan ihop filén med baconet. Fäst ev. med tandpetare.
  • Bryn kycklingen i smör eller olja
  • Stek färdigt i ugnen på 150 gr ca 25 min
Servera pastan på varma tallrikar tillsammans med kycklingen.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar